Benden- KALBİMİZ KIRIK




 “Bu yıl çok güçlü performanslar vardı; nefes kesen işlerdi. Beni şaşırtan bir performans oldu. Kancalarını kalbime batırdı. İyi olduğu için değil, çok etkileyici ve işini yaptığı içindi. Hedef kitleyi güldürüp dişlerini gösterdi. Ülkemizdeki en saygın koltuğa oturması istenen kişinin, engelli bir muhabiri taklit ettiği andı bu. Ayrıcalık, güç ve mücadele kapasitesi açısından üstün biri. Bunu gördüğümde kalbim kırıldı ve aklımdan çıkaramadım, çünkü bu bir film değil, gerçek hayattı”…

2017 yılında, Altın Küre ödülünü alırken benim de hayranı olduğum Merly Streep’in bir konuşmasından bir alıntıdır yukarıda yer alan paragraf. Streep’in bahsettiği kişi anlamış olduğunuz gibi Trump. 

Konuşmayı ilk izlediğimde benim de kalbime kancaların battığını hissetmiştim, hemen hemen her gün artık birçok insanın yaşadığı gibi. Kalbimiz ne kadar da kırık! Sadece kendi ülkemizde değil kavramların birbirine girmesi. Dünyada da gözlemliyoruz işte böyle;  bu kibri, bu içi boşluğu.

Öyle bir yerdeyiz ki insanlığın kafası çok karışık. Göre göre birçok şeyi normalleştirmeye başladık. Bu şekilde oluyor çünkü. Alışıyoruz her şeye. Kabalığa alışıyoruz. Kötülüğe alışıyoruz. Ama alışmamalıyız. Doğru bildiğimizden şaşmamalıyız, nekazetle kabullenmeyi, karşı koymakla kabalığı birbirine karıştırmamalıyız.

3 Aralık Dünya Engelliler gününde sizlere beni etkileyen bir konuşmadan alıntı yaparak hissettiklerimi anlatmaya çalıştım. Hiçbir engelli kişinin engelinden ötürü bu psikolojik baskıya, bu zalimliğe maruz kalmamasını diliyorum. Biraz farkındalık yaratmak istedim. Düşüncelerimiz hücreler gibi bizi sarıyor çünkü. Son olarak sadece şunu söyleyebilirim; lütfen kabalığa izin vermeyin çevrenizde, kötülüğe izin vermeyin.

Bugün sebebiyle, biraz daha herkeste farkındalık yaratacak bir yazıya dikkatinizi çekmek istiyorum. ‘Kitaplara Kaçanlar’ adlı blog da paylaşılan güzel bir yazı. Aşağıda yer alan linkden ulaşabilirsiniz.


Sevgiler.

3 yorum:

  1. Great post, dear! Looks awesome!
    Hugs ♥

    YanıtlaSil
  2. Yeni blog yazıyorum, Yeni takipçilere ihtiyacım var. Blog arkadaşım olurmusun ? Etkileşim için gerekli ilgilen lütfen. Şimdiden teşekkür ediyorum. Şiirler Güzelsözler Blogu

    YanıtlaSil

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...