Benden- MİNİCİK ELLİ, KOSKOCAMAN YÜREKLİ ÇOCUKLARIN HİKAYESİ


Sosyal medyada uzun süredir beğenerek takip ettiğim bir hesap var. Adı 'Minik Notalar'. Adından da anlaşılacağı üzere miniklerin bir müzik grubu var. Bir sınıf öğretmeni olan Sezer Ortadağ, öğrencilerine çeşitli enstrümanlar çalmayı öğretmiş, ortaya öyle güzel şeyler çıkmış ki! Ben bayılıyorum.

Bir öğretmenin aslında ne demek olduğunu, istenildiğinde nelerin yapılabileceğini, koşulsuz sevginin ve cesaretin, emeğin çok önemli olduğunu bir kez daha görüyoruz. Olması gereken bu aslında. Öğretmenimizin bu çalışmalarına hayranlıkla bakıyorum. Kendisi şöyle diyor : "Benim yaptığım yeni bir şey değil, bundan seneler önce köy enstitülerinde de yapılıyordu". Çok haklı. Bizim geçmiş yıllardan kayıplarımız çok büyük, cesaretimiz kırık ama bakın böyle şeyler bize çok iyi geliyor. Yeniden ayağa kaldırıyor bizi. Çocuklar bizim geleceğimiz, onların kendine güvenmeleri, en önemlisi öğrenmeyi öğrenebilmeleri en önemli olanı. Onları izledikçe görüyorum ki sevgi ve emek her şeyin başı. Bu öğretmenimizin bu çocuklara kattığı güzel şeyleri para ödeyerek elde etmeniz mümkün değil.

Öğrencilerin akademik başarılarının da arttığını söylüyor öğretmenimiz. Yukarıda da söylediğim gibi biz cesareti kırılmış, hep bir yerlere çekiştirilmiş bir nesiliz. O yüzden hepimiz için kabuğumuzu çatlatmamızın, çorbaya tuz katmamızın zamanı geldi diye düşünüyorum. Ne yapabiliyorsak öğretelim çocuklara, işlerine yarar mı demeyelim. Bir çocuk kendini bulabilir bu yolda. Yemek yapmayı, fidan yetiştirmeyi, dikiş yapmayı, örgü yapmayı, şarkı söylemeyi, resim yapmayı, enstrüman çalmayı... Demeyin ki bunu öğrenmesin. İstediği her şeyi öğrensin, bırakalım üretmeyi öğrensin.

Aşağıya öğretmenimiz Sezer Ortadağ'ın ve Minik Notalar grubu TEDx'e konuk olmuşlar, aşağıya linkini bırakıyorum. Minik Notalar'ı anlatıyor. Mutlaka izleyin derim. Ayrıca instagramdan da Minik Notalar hesabını takip edebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=hLMitIsqmKY




11 yorum:

  1. İyi bir öğretmen insanın hayatını değiştirir.

    YanıtlaSil
  2. Yerine göre öğretmen her şeydir. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ben teşekkür ederim Fatih Bey.

    YanıtlaSil
  4. Bir öğretmen çok şey değiştirebilir. Çok tatlılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, tüm öğretmenlerimizin bu bilinçte olmalarını umuyorum.

      Sil
  5. Ne kadar güzelmis bakayim hemen 😊

    YanıtlaSil
  6. İlham verici bilgilendirme için teşekkürler. Üretken bireyler, üretken nesilleri çoğaltır.

    YanıtlaSil

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...