HAN DUVARLARI- FARUK NAFİZ ÇAMLIBEL




Edebiyat çalışırken Eski Türk Edebiyatında karşıma çokça çıkan Faruk Nafiz ÇAMLIBEL'i inceledim. Türk Edebiyatına hakim olmak isteyen herkesin okuması gereken yazarlarımızdan kendisi.
1898 yılında doğan Faruk Nafiz memleket şiirleri de yazmakla beraber genelde aşk şairi olarak anılır.

Han Duvarları kitabı üç bölümden oluşuyor: Memleket Şiirleri, Aşk Şiirleri ve Rubailer..

Ben Faruk Nafiz okumayı sevdim, daha doğrusu edebiyat okudukça, çalıştıkça benim ilgimi çekti.

Aşk şiirlerinden :

HÜSN Ü AŞK

Başım, ki fırtınalardan bu anda kurtuldu,
Senin dizinde nihayet biraz sükun buldu...
Dalınca alnımı kat kat genişleten siteme,
Neden bu vakte kadar bekledin, zavallı? deme;
Şikayet etme, sakın boş geçen zamanından.
Geçen zamanla ne eksildi hüsn ü anından,
Geçen zamanla ne kaybetti ruhumun güneşi?
Muhabbetim de, cemalin de layemetun eşi...
Gelince hüsn ile aşk, ansızın, nazar nazara
Bir an içinde döner karşılıklı aynalara.
Zaman, mesafe bu sonsuz hayal önünde nedir?
Ne hükmü var ki, bütün kaybımız beş on senedir!
Dehalar ölse de mısralar ihtiyarlamaz;
Güzellüğün de senin böyle tazedir kış, yaz;
Nasıl duvarda değişmeksizin durursa resim,
Nasıl güzelse Boğaz her saatte, her mevsim...
Diler beşikte görünsün, diler mezara yakın,
Yanan gönüllere ilhamı gelir aşkın.

Büyür çınar gibi zahmetle şanlı sevdalar;
Bahara geç kavuşur sevgilim büyük dağlar!

Rubailerden:

GENÇ OSMAN

Kaç asır geçti o hicran üzerinden, bilmem;
Kimlerin kahpe felek doğradı ekmek kanına?
Bildiğim varsa, cihan halkı, o günden bugüne
Yanarız memleketin tığ gibi Genç Osman'ına!




12 yorum:

  1. Hüsn-ü aşk en iyi şiiri bence...

    YanıtlaSil
  2. Geçen zamanla ne eksildi hüsn ü anından,

    Çok güzel yazmış, bu satırı çok beğendim

    YanıtlaSil
  3. Harika bir edebi kişiliktir Faruk Nafiz.

    YanıtlaSil
  4. ayolcum sen nerdesin yaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışıyorum, aynı zamanda ders çalışıyorum, daha birçok şey. Böyle... Bende ucundan kıyısından, yapabildiğimce buradayım :(

      Sil
    2. kolaylıklar başarılar ki sana :)

      Sil
  5. Han Duvarları, büyük şehirlerde yaşayan buralarda doğup büyümüş insanların Anadolu'ya karşı ön yargılarını gayet samimi bir şekilde dile getiri aslında. Tahlili yapıldığında birçok önemli noktaya değinildiği ortaya çıkar. Özellikle Cumhuriyetin ilk yıllarında Anadolu'nun savaştan yeni çıkmış bitap hali gözler önüne serilir. Önemli bir eser. Teşekkürler değindiğiniz için.

    YanıtlaSil

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...