DİNLE KÜÇÜK ADAM-WILHELM REICH



Yazar Wilhelm REICH 1897 yılında Galiçya'da doğmuş. Tıp öğrenimi görmüş. Freud'un baş yardımcısı olarak çalışmış.

Tıp alanında  sinirsel bozukluklar üzerine de çalışmış, acunsal enerjiden sıkça söz etmiştir. Acunsal yaşam enerjisi (orgon) ; her insanın içinde var olan kozmik enerjidir. Wilhelm REICH, acunsal yaşam enerjisi ile her türlü hastalığın tedavi edilebildiğini söylüyor, kanser de buna dahil. Kitabı okuduktan sonra internette biraz araştırma yaptım ve acunsal enerjinin daha çok şimdiye kadar kötü niyetli kullanıldığı yazıyor. Dünyanın politikası ve insanın kötülüğü (küçük adam - küçük kadın) her yerde. Wilhelm REICH de bu kötülükten nasibini almış biri, çalışmaları sürekli engellenmiş, hakkında karalamalar yapılmış. 1933 yılında Hitler'in işbaşına gelmesi ile birlikte İskandinav ülkelerine göçmüş. 1939 yılında da A.B.D' yerleşmiş ve Maine'de acunsal enerjiyi tutmak, biriktirmek ve kullanmak üzere dev boyutlu bir laboratuvar kurmuş. Hayatını bu çalışmalara adamış. 1957 yılında Pensilvanya'da bir ceza evinde ölmüş.

Yazarın hayatı hakkında bu bilgilere sahip olunca kitap daha da anlamlı oldu. Reich, kitap boyunca küçük adam ve küçük kadınlara seslenmiş, onu eleştirmiştir.

"Binlerce yılın bakış açısından görebiliyorum seni, binlerce yıl geçmişten ve binlerce yıl gelecekten bakıyorum sana. Kendinden korkma duygundan kurtulmanı istiyorum. Kasılmış bir beden yerine, canlı, yaşayan bir bedenin olsun istiyorum; çocuklarından nefret etmek yerine onları sevmeni, karına "evlilik gereği" işkence yapmak yerine onu mutlu etmeni istiyorum."

"Sevgi, çalışma ve bilgi yaşamımızın tükenmez kaynaklarıdır. Öyleyse, yaşamı onların yönetmesi gerekir " diyor yazarımız.  Ya cennete, yada cehenneme çeviririz hayatı. Bunu yapmalıyız, cennete çevirmeliyiz. Sadece kendimiz için değil tüm sevdiklerimiz için, çocuklar için en çok... Kendi elimizde olan kısmı çok büyük.  Çok büyük bir kısmı elimizde  ama bir küçük adam yada bir küçük kadının canımızı sıkması, yada hayatımızı etkiliyor oluşu ne acı verici. O yüzden herkesin savaş açması gerek. Kötü olan ne varsa, kötü niyetli olan kim varsa, küçük düşünen kim varsa!!

Zor bir yol bu, hele hayatını adayanlar için. Bilime adanan bir hayat ve ceza evinde son bulan bir yaşam...

Günümüzde de hala her şey aynı. Her şey sancıyor. İnsanlar nefret biriktiriyorlar. Yetişirken gördüklerimizi, büyürken usul usul biz farkında olmadan beynimize işlenenleri yansıtırız bizlerde. Üzerine bir şeyler koyabilmek sadece bizim elimizde, farkındalık yaratmak bizim elimizde. Lüften sevgi saçın çevrenize, bedeninizden sevgi aksın. Böyle böyle yeşerecek tohumlar.



















15 yorum:

  1. "Acunsal Enerji "duymadığım bir kavram ilginç geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de duymamistim. Tesekkurler okudugunuz icin.

      Sil
  2. Yaşam enerjisi ile tüm hastalıkların tedavi edilebilir olması benim için çok değerli idi. Çok teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
  3. Eski Ramazanlar mim yazımı hazırladım ve sizlerin beğenisine sundum. Okumak için lütfen blogumu ziyaret ediniz.

    YanıtlaSil
  4. Sevgi her kapıyı açan bir sihirli anahtar aslında.. Sevgi her şeyin başı.. İçimizde sevgi tohumlarını yitirmemek dileği ile.. :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba uzun zamandır gelememiştim bloğunuza. Ne güzel kitaplar önermişsiniz yine. Bu kitabı okumamıştım hemen not alıyorum.

    YanıtlaSil
  6. çok çok etkilendiğim bir kitap bu yaa. ders kitabı gibi çalıştım. bir de "sahip olmak ya da olmak" erich fromm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz kitabı aklımın bir köşesine yazdım.

      Sil
  7. Günümüzde de bu enerjinin kullanildigina inaniyorum. Kitabi not aldim okuyacagim teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir kitaptı. Hatta farklı bir yayın evinden de ikinci defa okumayı düşünüyorum. Son paragraftaki temennilerinize sonuna kadar katılıyorum.

    YanıtlaSil

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...