Benden- GÖRMEK-EDWARD HOOPER




Hooper'ın tabloları ile tanışmış mıydınız? Ben tanışmamıştım. Alain De Botton' ın Görmek ve Farketmek kitabı sayesinde tanıştım ben de. Kitabı okuduğum günden beri ara ara tabloları açıp bakıyorum.




Resimden çok anladığımı söyleyemem ama tablolar beni çok etkiledi. Yalınlık ruhumuza hitap ediyor sanki.





Yalnızlık ise günümüzün ve belki de tüm zamanların yalnızlığı. 






Her birimiz farklı şeyleri hissediyor olabiliriz resimlere bakınca. Ama günümüzün en büyük problemlerinden biri olan tüketim her şeyi alıyor elimizden. Öyle ki bakıp görmüyoruz.






Ressam Edward Hooper 1882-1967 yılları arasında yaşamış. Ününe 1920 li yıllarda erişmiş, ışığı kullanışı ve geniş açılı perspektifi ile ünlü bir ressam.






Her gün gelip geçtiğim yollarda görmediğim neler var diye düşünüyorum. Eminim ki bir çok şey. Çevremizi görmeyişimiz gibi duygularımızda köreliyor sanırım. Olan bitenlere de duyarsız kalıyoruz. Görmekle ilgili eğitim almak isterdim. Hatta keşke çocuklarımız böyle bir eğitim alabilseler.


Kitap paylaşımlarım da olduğu gibi tabloların bana hissettirdikleri ile ilgili yazmak istedim ve öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak. Zira görebilmek için en çok ihtiyacımız olan şey bilgi ve sanat değil mi?





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...