Çocuk Kitapları-SUYU SEVMEYEN KROKODİL-GEMMA MERINO


Çocuk kitapları kısmında bu hafta Suyu Sevmeyen Krokodil var. Okul öncesi çocuk kitapları demek daha doğru, kızımın yaşı sebebiyle ilgi alanım bu yönde. Umarım sizlerin de işinize yarar. Kızım kadar bu kitapları ben de çok seviyorum. Ayrıca şunu da belirtmeliyim, kitaplar onların şu küçücük yaşlarında o kadar etkililer ki açıkça gözlemlenebiliyor. Kelime dağarcıkları ve hayal dünyaları müthiş gelişiyor.

Kitabımızın tanıtımına geçmeden önce sinema etkinliğimizden bahsedeyim biraz, belki çocuğu olanlara bir fikir verir. Bugün Minyonlar'ın yapımcısının bir filmi olan Grinch'e gittik kızımla. Kötü biri olan Grinch'in kötülükten iyiliğe nasıl evrildiğini izledik birlikte, tam bir yeniyıl ve kış hikayesi. Görüntüler çok güzel, ailecek izleyebileceğiniz bir animasyon filmi.

Gelelim kitabımıza.Krokodil kardeşler Margo, Marlon, Mörvin, Marvin, Mörfi ve Arnıld'in hikayesini anlatıyor bizlere. Bu kardeşlerin biri hariç en sevdikleri şey suda oynamak. Arnıld kendini ne kadar zorlarsa zorlasın bir türlü suyu sevemiyor. Suyu sevebilmek ve kardeşleri ile suda vakit geçirmek için elinden geleni yapıyor ama nafile. Arnıld ağaçlara tırmanmayı, dallarda sallanmayı seviyor. Arnıld çabalıyor çabalıyor, tüm bu çabaların sonunda Arnıld'ın bir krokodil değil bir ejderha olduğu anlaşılıyor.  Meğer bir ejderhanın yumurtası krokodil yumurtaları arasına karışıyor ve hepsi birbirine benzediklerinden, Arnıld tesadüfen ateş püskürtene kadar kardeş olduklarını zannediyorlar.

Kitabın boyutu yine büyük. Yayınevi Pearson. Resimler çok güzel, çocukların hayal dünyasına hitab ediyor, ben bile kendimi hikayenin için de buluyorum. Okul öncesi çocuklara üç yaştan itibaren uygun diye düşünüyorum.

Miniklere bol hayalli, bol eğlenceli dakikalar...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...