Benden- SWANN'LARIN TARAFI (MARCEL PROUST) KİTABINDA ADI GEÇEN RESİMLER



Swann'ların Tarafı kitabını okurken, kitapta geçen resimlere baktığımı söylemiştim. Özellikle kitabın kahramanı Swann, aşık oluğu kadını (Odette), Boticelli tablolalarında yer alan kadınlara benzetiyor.  Bazen yüzünü, bazen mimiğini, bazen bakışını. Hatta bu durum Swann'ın aşkının artmasına da sebep oluyor.

Kitabı okurken bu resimlere de bakmak ayrıca keyifli oluyor. Bulabildiğim resimlerden bir derleme yaptım.




Boticelli' nin Venüs'ün doğuşu tablosu. Venüs'ü bilmeden hep severdim, görünce daha da çok sevdim...


                                 
Boticelli'nin İlkbahar tablosu. Bu tabloya da bakmaya doyamadım...







Boticelli'nin Musa'nın Doğuşu Freski.






Nicolaes Maes- Diana'nın Portresi. Kadın yüzleri arasında benzerlikler dikkatinizi çekti mi?






Michelangelo'nun Yaradılış tablosu.





Belli'nin Fatih Sultan Mehmet portresi.

Bana keyif kattı, umarım sizler için de öyle olur.


2 yorum:

  1. Bu kitabı okumadım ama fotoğraflar arasında biri bana bir şey hatırlattı: Botticelli'nin ilkbahar tablosu. Bu resim üzerine roman yazılmıştı, en ince ayrıntısına kadar anlatılıp onun üzerinden bir macera yaratılan güzel bir kitaptı: Botticelli'nin Sırrı. Denk geldiğinizde okumanızı öneririm, eğlenceli bir kitaptı :)

    https://mormidye.blogspot.com/2017/03/okudum-botticellinin-srr-marina-fiorato.html

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir öneri oldu. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...