Çocuk Kitapları-TOMBİK AYI UYUYUNCA-KARMA WILSON&JANE CHAPMAN


Herkese merhaba. Pazar günleri bir çocuk kitabı paylaşma niyetindeydim fakat bu pazar yetişemedim. Pazartesinin ilk saatlerinde paylaşıyorum bende.

Kızımın en çok sevdiği kitabı, 'Tombik Ayı Uyuyunca' işte sizlerle birlikte. Bu kitabı ben de ayrı bir seviyorum. Niye derseniz sıcacık bir kitap. Şimdiki çocuklar yayınlar yönünden çok şanslı. Biz küçükken bu kadar çeşit yoktu.

Kitapta, bir kış günü, baş kahramanımız tombik ayı, mağarasında uyuyor. Ardından fare, soğuktan korunmak için mağaraya geliyor ve ateş yakıyor. Ateşi farkeden tavşan, porsuk, sincap, köstebek, çalıkuşu ve karga başlıyorlar hep birlikte eğlenmeye. Karınları acıkınca çorba yapmaya koyuluyorlar. Fare kara biberi çorbaya koyarken, bir karabiber tanesi tombik ayının burnuna kaçıyor. Tombik ayı hapşurarak uyanıyor...

Harika bir dostluk hikayesi.

Kitabın anlatımı da çok hoş. Cümleler birbirine o kadar uygun ki şiir okuyormuş gibi okuyorsunuz. Bu, çocukların daha da hoşuna gidiyor. Bir de doğadan bolca yansıma kullanılmış. "Fındıklardan yediler hep beraber. Çatur! Çutur! Kıtır!" gibi. Kızım, her seferinde burda kikirdiyor:)

Kitabın boyutu büyük. Çocuklar için böyle büyük ve az cümleli, bol resimli kitaplar çok uygun. Sanki onların dikkat süresine göre ayarlanmış gibi. İki yaş üstüne tavsiye edilebilir. Biz iki yıldır ara ara okuyoruz tombik ayıcığımızı.

Tombik Ayı serisi, yedi kitaptan oluşuyor. Yayın evi Pearson.

Küçüklere, büyüklere bol kitaplı günler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...