Benden-GEÇİP GİDEN ZAMANLARI BİR YERLERDE BULSAM






Zaman! Nasıl da değerlidir zaman, paradan bile değerlidir. Para tekrar kazanılır ama zaman kaybedilince, geri gelmez. Çok sinsidir bir de, hiç anlaşılmaz nasıl yitip gittiği. Bir bakıvermişsiniz seneler akıp gitmiş…

Zamanın bu kadar değerli olduğunu ne zaman fark ediyoruz peki? Genelde yaşımız ilerledikten sonra.

Kiminle konuşsam zamanı yok, dinlenmeye bile vakit bulamamaktan yakınıyor. Kiminle konuşsam yetişemediğini söylüyor. Yetişemiyorum, yetişemiyorum! Ben de zaman zaman yakınıyorum.

Zamanı doğru değerlendirebilmek için planlı olmak gerekli. Bir de herkesin birbirine saygılı olması gerekli. ‘’Saygılı olmak ne alaka?’’  diyebilirsiniz.

Şöyle bir alakası var anlatayım:

Toplum olarak biz özel hayatın tanımını tam olarak idrak edemiyoruz sanırım. (TDK tanımına göre “Kişinin kendine özgü yaşayışı, yaşama tarzı, kendisini ilgilendiren tutum ve davranışı” dır. ) Herkesin sadece kendine ait özel bir hayatının bulunması gerekir. Özel hayat deyince, hemen birilerinin arkasından iş çevirmek olarak algılanıyor. Benim bahsettiğim özel hayat,  bir kişinin sadece kendine ayırdığı vakittir. Okumak, araştırmak, ilgilendiği bir hobiyi yapmak, bazen sadece kafa dinlemek ya da bazen sadece kendi arkadaşlarınla bir şeyler yapmak gibi. Hayatı paylaşmak demek tüm zamanınızı birilerine harcamak değildir, eşinize çocuğunuza bile. Bu denli adanmışlık kimsenin işine yaramaz. Ruhunu besleyemeyen insanın, çoluğu çocuğu için de verimli olabileceğini düşünmüyorum, birlikte yaşamak birbirimize değer kattığımız zaman güzel. Tüm zamanımızı sevdiklerimize ayırmadığımız zaman onlar bundan kötü etkilenmeyecek bilakis, onların da kendilerine zaman ayırmalarını sağlamış olacağız.

Bunlar sadece benim düşüncelerim, çevreden duyduklarım, gözlemlerim.

Sizlerle paylaşmak istedim.

Değerli zamanınızı ayırdığınız için çok teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...