GÖRMEK VE FARK ETMEK- ALAIN DE BOTTON




Görmek ve Fark Etmek kitabı, çevremizde göremediğimiz ve fark edemediğimiz bir çok şeyin olduğunu hatırlatıyor. Hayatın yalın halinden ne kadar da güzel anlamlar çıkarıyor.

Kitap dokuz başlıktan oluşuyor:

Sıkıcı Kentlerin Büyüleyiciliği
Yalnız Erkekler
Hayvanat Bahçesi
Yazmak
Mizah
Çalışma ve Mutluluk
Özgünlük
Havaalanı
Hüznün Güzelliği

Yazarımız, çevremizde görüp hissettiğimiz şeyleri çok güzel bir dille bizlere sunmuş, anlatım dili yalın ve akıcı. Okurken kendimize doğru yolculuğa çıkıyoruz. Ama bu yolculuk çok derinlere değil. Aslında çoğu zaman günlük hayatta yaşadığımız şeylerle ilintili. Çok güzel saptamaları var:

‘’Ne yazık ki bunu sık sık unutuyoruz. Bir çocuk için bir dilim ekmeğe yağ sürmenin, yatakları toplamanın olağanüstü güzellikler barındırabileceğini hep unutuyoruz.’’ Ne güzel bir cümle, basit olan bu eylemler ne güzel duygular barındırıyor hâlbuki.

‘’Yüksek statüye sahip olma arzusunun en güçlü olduğu yerler, sıradan olmanın saygın ve rahat bir yaşam sürmek için gerekli olan asgari koşullardan yoksun olmak anlamına geldiği ülkelerdir.’’ Bizim ülkemiz için de geçerli bir durum L

Uzatmamak için ben sadece iki örnek verdim, gerisini size bırakıyorum.

Kitap Sel Yayıncılık tarafından basılmış. Benim elimdeki 2007 de basılmış. 104 sayfalık ince bir kitap, akıcılığı ile birlikte çok hızlı okuyabilirsiniz.

Keyifli okumalar.

Ara ara böyle kendimize doğru yolculuk yapmak iyi geliyor değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...