ZORBA- NIKOS KAZANCAKIS



Dünya Klasikleri arasında yerini alan, 1946 yılında Yunan yazar Nikos KAZANCAKİS'in yazdığı ZORBA, tam bir başyapıttır. Özgün adı ''Vios kai politeia tou Alexi Zorba'' dır. 

KAZANCAKİS'in yazmaktan en çok zevk aldığı karakter olmalı Alexi Zorba, şöyle ki ; KAZANCAKİS'in mezar taşında Zorba'nın ağzından dökülen şu sözler yer alır: ''Hiçbir şey ummuyorum; Hiçbir şeyden korkmuyorum; özgürüm!'' 

Bir işçi olan Alexi Zorba'nın hayatı bir gün yazarımız ile kesişir. Zorba yazarımızı o kadar derinden etkiler ki, ruhunda iz bırakan üç dört kişiden biri olarak sayar onu ve ekler ''Zorba, hayatı sevmeyi ve ölümden korkmamayı öğretmiştir bana!''. Zorba, tam bir ruh kılavuzudur.

İlk kez seneler önce okumuştum bu kitabı ve hala en sevdiğim kitaplar arasındadır. Ben de sıkça başvururum Zorba'nın kılavuzluğuna. Özgürlüğün simgesidir bana göre. Okudukça ruhunuzu yeniden hissedersiniz.

Okumayanlar için önereceğim ilk sıradaki kitaptır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benden-DEVAM ET

Hissediyor musunuz siz de bilmiyorum? Her an değişiyor ve dönüşüyoruz. İyiye veya kötüye. Direksiyon bizde, nereye kıracağımız bize bağlı...